Wednesday 2 May 2012

huh . BFF ? best friend forever ,

assalamualaikum .

hmm . ptgnye iela update ! yes ! tadi ad kem math kt skuw .. so tade mase na update . skrg bwu ad . hehed . korund ad bff x ? tpu lau tade . tapi ramai yang ta menghargainya . an ?
hmm .

"Rakan" pelencongan di sini. Untuk kegunaan lain, lihat Rakan (nyahkekaburan).

Persahabatan adalah hubungan antara rakan-rakan, perasaan atau sikap mesra. [1] Kawan penjagaan untuk satu sama lain dan melihat antara satu sama lain. Untuk pemahaman yang mendalam untuk berlaku antara kawan-kawan, mereka perlu membuka tentang hal-hal peribadi, mendengar dengan teliti, dan setia kepada satu sama lain (Kheterpal, 2008) Persahabatan dan persatuan sering dianggap sebagai merangkumi seluruh kontinum yang sama dan kadang-kadang dilihat sebagai kelemahan . Kajian persahabatan termasuk dalam bidang sosiologi, psikologi sosial, antropologi, falsafah, dan zoologi. Pelbagai teori-teori akademik persahabatan telah dicadangkan, antaranya ialah teori pertukaran sosial, teori ekuiti, dialektik hubungan, dan gaya lampiran.

Nilai yang terdapat dalam persahabatan seringkali hasil daripada rakan menunjukkan berikut secara konsisten:

    Kecenderungan untuk menginginkan apa yang terbaik untuk yang lain
    Simpati dan empati
    Kejujuran, barangkali dalam keadaan di mana ia mungkin sukar bagi orang lain untuk bercakap benar, terutamanya dari segi menunjukkan kesalahan yang dianggap rakan sejawat seseorang
    Persefahaman dan belas kasihan; keupayaan untuk pergi ke satu sama lain untuk sokongan emosi
    Keseronokan syarikat masing-masing
    Percaya kepada satu sama lain.
    Kesalingan positif hubungan berdasarkan sama memberi dan mengambil masa antara kedua-dua pihak.
    Keupayaan untuk menjadi diri sendiri, perasaan ekspres 1 dan membuat kesilapan tanpa rasa takut penghakiman.

Rencana ini meliputi banyak aspek yang berbeza persahabatan termasuk variasi, definisi budaya termasuk penurunan persahabatan di Amerika Syarikat, persahabatan di seluruh peringkat kehidupan, dan jenis persahabatan.

NOTA KAKI : sori .. google translate !

No comments:

Post a Comment

。◕‿◕。 do read do comment .